سرمایه گذاری بر روی فلز نقره 

  • 26 خرداد 1403
  • 0 نظر
  • admin

نقره که «طلای مرد فقیر» نامیده می‌شود، توسط سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن هستند، در رتبه دوم قرار می‌گیرد. با این حال، عدم قطعیت های اخیر مانند فعالیت های اقتصادی بالای صنعتی و وضعیت ژئوپلیتیک جهانی پس از همه گیری نشان داده است که نقره می تواند به اندازه طلا جذاب باشد و می توان انتظار داشت که قیمت نقره اوج قیمتی جدیدی را تجربه کند. با ناگرا بمانید در سال 2023، علیرغم اعمال افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک های مرکزی و ورشکستگی های مختلف بانکی، از جمله بسته شدن بانک سیلیکون ولی، قیمت نقره – همراه با طلا – به 26 دلار در هر اونس تروی (اونس) افزایش یافت.

چه عواملی بر روی قیمت نقره و طلا در سال 2025-2026 اثر گذار است

قیمت نقره و قیمت طلا هر دو متاثر از عوامل پولی و بانکی کشور های بزرگ و صنعتی هستند نقره به دلیل اینکه فلزی صنعتی می باشد با رشد صنعت و افزایش تقاضا در صنعت گران می شود و طلا به دلیل ماهیت سرمایه ای خود با کاهش نرخ تورم کشور هایی نظیر آمریکا افزایش قیمت پیدا می کند. شمش نقره و طلا هر دو به عنوان سرمایه استفاده می شوند.

نقره همچنین یک فلز استراتژیک با کاربردهای صنعتی و پزشکی وسیع تری نسبت به طلا است. این فلز گرانبها را می توان در سیم کشی های برق، کامپیوترها، تلفن های همراه و دستگاه های پزشکی یافت. اخیراً، با رقابت انتقال انرژی، نقره از تقاضا برای ساخت فتوولتائیک خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی سود برده است. اگر به دنبال سرمایه گذاری در نقره هستید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، این مقاله سرمایه گذاری روی نقره را برای مبتدیان و حرفه ای ها پوشش می دهد. نحوه خرید نقره محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در نقره و ریسک های مرتبط با آن را پوشش می دهد.

چرا سرمایه گذاران نقره می خرند؟

اگرچه نقره به اندازه طلا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری شناخته شده نیست، با این وجود سرمایه گذاران مشتاق هستند که فلز گرانبهای سفید را به عنوان مکمل دارایی های معمولی مانند سهام و اوراق قرضه در پرتفوی خود بگنجانند.

راه های زیادی برای سرمایه گذاری در نقره و تنوع بخشیدن به ریسک ها در سبد سرمایه گذاری شما وجود دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سرمایه گذاری نقره حداکثر بازدهی را به همراه خواهد داشت و ضرر را به حداقل می رساند، اهداف کلی سرمایه گذاری و تحمل ریسک خود را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در نقره بیشتر بدانید، بخش زیر گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در نقره و همچنین مزایا و معایب آنها را بررسی می‌کند. وب سایت نقرا

چگونه در نقره سرمایه گذاری کنیم: چهار راه محبوب برای رفتن؟

خرید شمش نقره بهترین راه ممکن است. برای مصارف صنعنتی علارقم شمش نقره از نقره خام استفاده می شود. نقره خام به صورت ساچمه با فلز نقره 99 و یا 999 تولید می شود.

نقش فلز نقره در صنعت جهان

به دلیل اهمیت نقره در بخش صنعت، تقاضای نقره در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. اگرچه در مقایسه با طلا از قیمت کمتری برخوردار است، اما کارشناسان معتقدند که این فلز پتانسیل صنعتی بالایی دارد و می تواند در آینده بازدهی بالاتری را ارائه دهد از این رو پیش بینی می شود تا سال 2026 میلادی نقره با جهش قیمت بالا همراه شود و قیمت نقره نسبت به قیمت طلا نزدیک تر شود.

نقره را می توان در همه جا یافت، اما تقاضای اصلی آن اغلب در مصارف صنعتی و جواهرات نقرا یافت می شود. از دستگاه های الکترونیکی گرفته تا قطعات خودرو، نقرا در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. تقاضای آن در طول سال ها افزایش یافته است و اکنون نقره در تجهیزات الکتریکی، فناوری هوافضا، اتومبیل و غیره استفاده می شود.

شمش – شمش یا سکه – همچنان محبوب‌ترین راه برای داشتن نقره است، مانند طلا. بر اساس نظرسنجی موسسه نقره، تقاضا برای شمش و سکه 22 درصد نسبت به سال گذشته (سال به سال) افزایش یافته است و در سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی 332.9 میلیون اونس خواهد رسید. این افزایش به ریسک های نزولی نسبت داده شده است. اقتصاد جهانی و جنگ در اوکراین، که تقاضا برای دارایی های بهشت ​​را افزایش داد. بنابراین، چگونه می توان در نقره فیزیکی سرمایه گذاری کرد؟ گزینه های خود را کاوش کنید.

خرید شمش نقره

اگر به دنبال نقره فیزیکی به عنوان سرمایه گذاری هستید، شمش نقره خالص 99.9% را خریداری کنید. قیمت یک شمش نقره با ارزش ذاتی فلز تعیین می شود. میله های نقره در اندازه های مختلف، از یک اونس، ده اونس تا 100 اونس هستند. سایت نقره noghra.com فروشنده شمش نقره سوئیس، ترکیه و ایران

خرید سکه نقره

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید در حالی که همچنان به کلکسیون‌ها علاقه دارید، سکه‌های نقره می‌توانند پاسخگو باشند. سکه‌های رسمی از ضرابخانه‌های دولتی یا سکه‌های کلکسیونی نسخه محدود به دلیل کمیاب بودن می‌توانند قیمت‌های بالاتری را به خود جلب کنند. سکه های نقره با سایر فلزات سخت مانند مس آلیاژ می شوند. این به این دلیل است که نقرا خالص بسیار نرم است. سکه های نقره باید با فلزات سخت تقویت شوند تا دوام بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، یک سکه ایالات متحده حاوی 90٪ نقره و 10٪ مس است. سازندگان جواهر معمولاً از نقره استرلینگ استفاده می کنند که 92.5٪ نقره آلیاژ شده با 7.5٪ مس است. نقره “noghra.com” فروشنده سکه نقره و شمش نقره تولید کشورهای سوئیس، ترکیه و ایران می باشد.

نقره رساناترین فلز با قیمت بالا

نقره رسانا ترین عنصر در جهان است ولی به دلیل قیمت بالای آن در تمام صنایع استفاده نمیشود همچنین نقره مانند طلا در زیورآلات استفاده میشود دلیل آن انعطاف و درخشندگی بالا نقره است.

انواع نقره در جهان

نقره در زیورآلات مانند طلا به هر حالتی در می آید مانند انگشتر، سرویس نقرا، گردنبند و … ولی در صنعت در حالات خاص مبادله می گردد.

نقره به صورت شمش نقره ،نقره خام در صنعت استفاده می شود، در ادامه به سه کاربرد صنعتی عمده نقرا – عکاسی، انرژی خورشیدی و پزشکی – و چگونگی تغییر آنها نگاه می کنیم.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط